«УкрСкарга» – безкоштовний віртуальний сервісний центр подання пропозицій та скарг. Сайт було розроблено в лютому 2017 року командою волонтерів без залучення бюджетних та грантових коштів. В жовтні 2018 року було проведено великі вдосконалення, такі як карта безпекових побажань, створення шаблонів, кабінет користувача та інші в рамках проекту "Моя Безпечна Дорога Додому" Благодійного Фонду "Майбутнє Херсонщини", за підтримки Інноваційного Фонду з питань взаємодії поліції з громадою на засадах партнерства (CPIF), Проекту підтримки підготовки поліцейських (PTAP), що реалізовується в Україні компанією «Агрітім Канада Консалтинг Лтд», та урядом Канади.
Головна мета сайту – покращення якості надання послуг та вирішення актуальних проблем населення, пов’язаних з отриманням послуг, шляхом залучення громадян. За допомогою сайту «УкрСкарга» мешканці міста мають можливість швидко та зручно просигналізувати про порушення та проблеми, з якими вони стикаються в процесі отримання «життєво необхідних послуг», або надати пропозицію щодо удосконалення послуги.
На сайті розроблені та завантажені шаблони скарг та пропозицій, систематизовані по різним напрямкам та проблемам. Для заповнення скарги або пропозиції потрібно лише обрати варіант, внести необхідну інформацію та надіслати його у відповідну структуру.
Запрошуємо усіх бажаючих долучитися до реалізації та розвитку проекту «УкрСкарга».
Передумови поєкту «УкрСкарга» були закладені в 2016 році, коли Херсонська Обласна Державна Адміністрація оголосила громадське обговорення щодо коригування проектної документації об’єкта: «Будівництва шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна - вул. Залаегерсег у м. Херсоні».
Цей об'єкт — важливий шляхопровід над шосе і залізницею, який мав з'єднати два великий "спальний" район міста з рештою міста безперервним шляхом, адже цей район відрізаний залізницею і наявих з'єданнь, залізничний переїзд з двома смугами (по одній в кожен бік) і шляхопровід під залізницею з чотирма смугами (по дві смуги в кожен бік) давно невистачало. Постійні затори в ціх місцях викликали затримки громадського транспорту, постійно призводили до ДТП і таке інше.
Але увагу велоспільноти обурив той факт, що в проєкті цього шляхопроводу відсутня велоінфраструктура. Стало зрозуміло — якщо його побудують в такому вигляді, майбутня велосипедна мережа ніколи більше не зможе бути цілісною. Тому велосипедна спільнота згуртувалась, було створено сторінку, на якій при кожному відкритті генерувався різний текст за шаблоном, щоб максимально спростити оформлення пропозиції. І всіх бажаючих було запрошено до сторінки, на якій також були пояснення куди саме треба подати пропозицію після створення.
Варто зазначити, що для 2016 року, коли про генеративний штучний інтелект говорили лиш в наукових колах, це було дуже новітнім кроком. Для історії, сторінка з цим шаблоном збережена як шаблон №1. Запрошуємо поексперементувати з ним оновлюючи сторінку і спостерігаючи за змінами тексту.
Ця кампанія мала приголомшливий успіх! Загалом за допомогою сторінки було відправлено більше сотні згенерованих пропозицій і під цим тиском ОДА не встояла і ми отримали відповідь, що велоінфраструктуру буде враховано в новому проєкті!
Забігаючи наперед скажемо, що кілька років нічого не було чутно про шляхопровід, аж ось у 2019 році, рівно через три роки після кампанії звернень, почалось будівництво і велоспільнота побачила результат своєї активності — велодоріжка була закладена на підїзних шляхах до шляхопроводу.
На фото майбутня велодоріжка знаходиться ліворуч і ще не заасфальтована. Рух ділянкою ще не відкритий.
В 2017 році, поки велоспільнота ще чекала на результати, група небайдужих людей згуртувалась для того, щоб покращити якість перевезень в громадському транспорті і контроль за ними. В процесі дослідження було з'язовано, що не дивлячись на погану якість перевезень, недотримання графіків, відсутність вечірніх рейсів, бруд в салонах та інші очевидні проблеми, до управління транспорту майже не надходять скарги від громадян, а ті, що надходять, часто мають форму "крику душі" і не містять необхідної інформації, щоб перевірити конкретну ситуацію і вжити заходів. Подальші досліднення показали, що громадяни, здебільшого, не знають, куди треба направляти скарги, а навіть коли і знають, то не впевнені, що саме треба писати і яку інформацію надавати. Так з однієї сторінки, на якій було розміщено один єдиний шаблон для надання пропозиції, з'явився проєкт вже під назвою "УкрСкарга", на якому було створено розділ з шаблонами скарг на типові проблеми громадського транспорту для швидкого оформлення скарги. Шаблони були узгоджені з управлінням транспорту і містили інформацію про те, які саме дані треба надати в тому чи іншому випадку. Крім того, більше не треба було роздруковувати заяву і кудись відносити, адже сайт тепер мав автоматизоване робоче місце працівняка управління транспорту. Звернення надходили туди в електронному вигляді і час реакції на звернення зменшився з тижнів до годин.
В наступні роки, вже маючи такий інструмент, було наоагоджено співпрацю з Водоканалом, Поліцією, Управлінням благоустрою і створені шаблони для полегшення звернень до цих структур. А також проєкт використовувся для кількох громадських кампаній. Всі розділи можна побачити на сторінці Шаблони
Проєкт "УкрСкарга" є відкритим і всі бажаючі можуть долучитися до його розвитку. Ми відкриті до співпраці з громадськими організаціями, ініціативними групами, окремими активістами, а також з органами влади та місцевого самоврядування.
Якщо ви бажаєте долучитися до розвитку проєкту, будь ласка, зв'яжіться з нами через форму нижче.
Долучайся
Модернізація веб-сайту “Укрскарга” здійснено проектом “Ukrskarga.org.ua”, який реалізується Громадською організацією “Імпульс Херсонщини” в межах проєкту «3D Project: Розвиток попри перешкоди. Стійке громадянське суспільство в часи пандемії та в майбутньому», що виконується Фондом Східна Європа за фінансової підтримки Європейського Союзу
Ми втомились бачити скарги в соціальних мережах, чути в житті та споглядати за пасивністю нашого суспільства.
Якщо твої права порушені — терміново вимагай їх дотримання! Відправляй письмову скаргу.